mandag den 7. maj 2012

Hjææælp, hvad gør jeg forkert?? Hækling!!

Jeg har fundet en fin vejledning på youtube her! i hvordan man hækler en granny hexagon!! Jeg har fulgt den nøje, og alligevel virker min hexagon ikke rigtig!! Den begynder at folde mere og mere og det bliver værre jo større jeg hækler den!! Men hvad dævlen gør jeg forkert? Måske der sidder en med svaret ude i blogland? Håber håber :D


Planen er at jeg skal hækle en bluse like this i egen fortolkning, men der er hexagonerne da helt lige og flade!!? Så det må jo kunne lade sig gøre??





3 kommentarer:

  1. Prøv at lave udtagene smallere... Så i stedet for at der er 3 stgm på hver side, så nøjes med 2?

    Der er fordi der er for mange masker i forhold til den måde du hækler på - så prøve dig frem med at reducerer så det passer og bliver pænt lige...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej, tusind tak for dit svar. Jeg kan udemærket føjge dig i, at der må være for mange masker, men jeg forstår bare ikke hvordan det kan blive sådan, når jeg følger vejledningen på youtube til punkt og prikke? For der bliver det ikke med folder som min :S

      Slet
    2. Måske hækler du løsere end vedkommende der har lavet videoen - Jeg har også oplevet det mere end en gang...
      Og det bedste råd er at prøve dig frem med at reducere så det ser pænt ud, og det passer med fastheden... (selv om det er megasært)

      Slet