tirsdag den 24. april 2012

Bunken vokser! MEN....

Bunken af mine hæklede ruder vokser stadig, MEN ikke hurtigt nok, så derfor har jeg nu besluttet mig for, at det ikke skal blive til et tæppe alligevel!! Et alt for stort projekt til en person som absolut ikke er udstyret med en god portion tålmodighed!!

Jeg har derfor spekuleret meget i hvad det så evt. kunne ende ud i, og lige nu er jeg kommet frem til en skuldertaske af en slags, og det er nu mit nye mål med disse ruder :D

Tror de kunne tage sig rigtig godt ud i taskeform! Men nu er spørgsmålet så hvordan hanken skal laves/formes??? Så hvis du har en ide om hvordan hanken kan laves/ sys hører jeg meget gerne fra dig!!!

Hilsner fra Heidi




 

6 kommentarer:

  1. Sikke en skøn blog du har, har tilmeldt mig og glæder mig til at følge med hos dig..
    Jeg tænker på at sådan en strop ville jeg hækle i ensfarvet og i dobbelt garn for at få den mere fast og stærk.. også bare i rene fastmasker i den ønskede strop bredde..
    Kh Camilla
    http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord om min blog, det glæder mig meget at du vil følge mig! Jeg synes det er et rigtig godt bud du har på en hank, og kunne da sagtens blive sådan :)Tænker bare om den måske er stærk nok trods dobbeltgarn? Om den måske vil strække sig for meget når der kommer noget i tasken?

      Slet
  2. Hej Heidi.
    Måske vi kunne "tage det op i kreaklubben" i morgen!!....Hi hi... Vi ses hos Mette K

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi Mette, jo, det kunne da blive et aktuelt emne at tage op :D

      Slet
  3. Jeg vil også sige, at du kan hækle en eller to skulderstropper, evt. ensfarvet støvet blå (som den øverste lap) og kantet smalt med den grønne. Det kunne se fedt ud.
    Du kan også hækle en eller to smalle stropper og derefter sy noget fedt stof på "bagsiden", og som er lidt bredere end det hæklede.....
    Tasken og en hæklet strop vil altid strække sig, men det gør ikke noget, synes jeg.
    Hvis du syr stof på stropperne, vil de ikke gi´ sig - kun tasken.
    Endelig kan du også sy foer i tasken, så gi´r den sig heller ikke.
    Rigtig god fornøjelse med den - og hils de søde kreapiger.
    Kh. Lene.

    SvarSlet
  4. Wow! Det er da de fedeste farver, jeg ville elske at have et hæklet tæppe i disse farver (nu ved jeg godt du ikke lige laver et tæppe alligevel), men hækler desværre ikke selv :(

    SvarSlet